ASP logo

Lakossági tájékoztatás- 2020.11.06.

 Tisztelt Marcali Polgárok! A városközpont felújítása – Rákóczi utca átépítésének kivitelezése az alábbi ütemezés szerint folytatódik 2020. november 9-től:

- 2020. november 09-én (hétfőn) a kivitelező megkezdi a humusz leszedését a Rákóczi utca keleti oldalán a Kopári sarok és a Park sétány közötti szakaszon, ezért megkérünk mindenkit, hogy hétfőtől NE PARKOLJON a Rákóczi utca keleti oldalán!

- Várhatóan a jövő héten a DRV Zrt. is megkezdi az érintett szakaszon az ivóvíz vezeték kiváltását, melyről külön értesítés fog megjelenni a város honlapján és a Marcali Portálon, valamint szórólapokon is tájékoztatást kapnak az érintettek.

A kivitelés idejére kérem megértő türelmüket!

Dr. Sütő László
polgármester

Pályázati felhívás - Marcali SZESZK intézményvezető

Marcali Kistérségi Többcélú Társulás a "Közalkalmazottak jogállásáról szóló" 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján pályázatot hirdet a Marcali Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ intézményvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására.

 

Pályázatot meghirdető szerv:

Marcali Kistérségi Többcélú Társulás

8700 Marcali, Rákóczi u. 11.

 

Betöltendő munkakör, vezetői megbízás megnevezése:

Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ intézményvezető

 

Munkavégzés helye:

Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ

8700 Marcali, Dózsa Gy. u. 9.

 

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

 

Munkakörbe tartozó, illetve a vezetői beosztással járó lényeges feladatok:

Az integrált intézmény alapító okirat szerinti szakszerű és törvényes működtetése, vezetése, zavartalan működésének, színvonalas szakmai munkájának szervezése, irányítása, ellenőrzése. Az integrált intézmény tevékenysége: étkeztetés; házi segítségnyújtás; jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, családsegítés; nappali ellátás; pszichiátriai betegek közösségi ellátása, támogató szolgáltatás; ápolást-gondozást-, és átmeneti ellátást nyújtó bentlakásos ellátás, tanyagondnoki szolgálat, gyermekjóléti szolgáltatás; gyermekek napközbeni ellátása, védőnői ellátás; iskola- egészségügyi ellátás védőnői szolgáltatása.

 

Pályázat elnyerésének feltételei:

  • magasabb vezető, illetve a vezető beosztás ellátására megbízást az kaphat, aki a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban áll, vagy a megbízással egyidejűleg közalkalmazotti munkakörbe kinevezhető
  • a pályázót a pályázati határidő lejártát követő huszonegy napon belül a kinevezési, megbízási jogkör gyakorlója által létrehozott háromtagú, a betöltendő munkakör feladatait érintően szakértelemmel rendelkező bizottság hallgatja meg. A kinevezési, megbízási jogkör gyakorlója a bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve a pályázati határidő lejártát követő első ülésén dönt a közalkalmazotti jogviszony létesítéséről, illetve a vezetői megbízásról.
  • A pályázat elbírálásánál előnyt jelent az intézmény alaptevékenységébe tartozó területen szerzett – legalább 5 év – vezetői gyakorlat.

 

Magasabb vezetői jogviszony időtartama:

Határozott idejű, a megbízás 2021. január 1.-től 2025. december 31-ig, 5 évre szól.

 

A pályázat elbírálásának határideje:

A pályázati határidő lejártát követő első Társulási Tanács ülés.

Beosztáshoz kapcsolódó juttatások:

Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, valamint a(z) vezetői pótlékra a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII.26.) Kormányrendelet rendelkezései az irányadóak.

 

Pályázati feltételek:

  • az integrált intézmény alaptevékenysége szerinti, az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 3. sz., vagy a 15/1998. (IV.30.) NM.r.2.sz. mellékletben foglalt felsőfokú szakképzettség, figyelemmel az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 6.§ (13) bekezdésében foglaltakra
  • legalább öt év felsőfokú végzettséget vagy felsőfokú szakmai képesítést igénylő, a gyermekvédelem, a szociális ellátás, az egészségügyi ellátás, illetve a közoktatás területén betöltött munkakörben szerzett szakmai gyakorlat
  • szociális szakvizsga megléte vagy annak a megbízást követő 2 éven belüli megszerzésére történő kötelezettségvállalás
  • a közalkalmazott nem áll cselekvőképességet érintő gondnokság alatt, amelyről a megbízást megelőzően nyilatkozik.
  • büntetlen előélet

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Bödőné Dr. Molnár Irén címzetes főjegyző nyújt, a 85/501-004 -es telefonszámon.

 

Pályázat benyújtása:

  • benyújtás helye:

A pályázatot Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Társulási Tanácsának Elnökéhez (8700 Marcali, Rákóczi u. 11.) címezve kell benyújtani.

  • benyújtás formája:

papír alapon 1 db eredeti példányban, kérjük a borítékon feltüntetni a következő megnevezését: Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ intézményvezető.

  • benyújtás határideje:

A pályázat benyújtásának a határideje 2020. november 30.

 

Pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • a pályázó Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ vezetésére, fejlesztésére vonatkozó programja,
  • pályázó szakmai életrajza,
  • szakmai gyakorlatot igazoló dokumentumok másolata,
  • nyilatkozat arról, hogy a vonatkozó jogszabályi előírások szerint vállalja a szociális ágazati vezetőképzésen való részvételt
  • a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul,
  • iskolai végzettséget, szakképzettséget, szociális szakvizsgát igazoló dokumentumok másolata,
  • három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány,
  • nyilatkozat arról, hogy a pályázati anyagot a pályázat véleményezésében, elbírálásában részt vevők megismerhetik,
  • pályázó nyilatkozatát arról, hogy a Társulási Tanács zárt vagy nyílt ülésen tárgyalja a pályázat elbírálásáról szóló előterjesztést,
  • pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázó kinevezése esetén a vagyonnyilatkozat-tételt vállalja.

 

A pályázati kiírás további közzétételének helye, ideje:

www.marcali.hu  - 2020. október 30.

www.marcaliportal.hu – 2020. október 30.

Tájékoztató az oktatási intézmények fenntartásával kapcsolatban

Az oktatási intézmények államosítása előtt ki volt a fenntartója az intézményeknek?

A Hétszínvirág iskola kivételével valamennyi általános és középiskola fenntartója Marcali Város Önkormányzata volt. A Hétszínvirág iskola a Somogy Megyei Önkormányzathoz tartozott, így valamennyi karbantartási és felújítási munkát a megyei önkormányzat végzett el.

Ki a tulajdonosa az oktatási intézményeknek és mely épületek tartoznak ebbe a körbe?

A szőcsényi szakközép iskola, a marcali szakiskola, gimnázium, Mikszáth és Noszlopy általános iskola, Hétszínvirág iskola, Máltai Szeretetszolgálat boronkai iskola épületeinek tulajdonosa Marcali Város Önkormányzata.

Ki a felelős az intézmények működtetéséért, állag megóvásáért, karbantartásáért?

A köznevelési törvény és a KLIK-ről szóló jogszabály 2013 január 1-től a KLIK-et, később a Tankerületi Központokat jelölte ki az intézmények fenntartójának. Az önkormányzat és a Tankerület jogairól és kötelezettségeiről Vagyonkezelési szerződés rendelkezik, melyet a KLIK, illetve a Tankerületi központ dolgozott ki. A Hétszínvirág iskola esetében a szerződés 10., 12.,19.,20., 24. pontja rendelkezik a felek ingatlannal kapcsolatos kötelezettségeiről:

„Az Átvevő (Tankerületi központ) saját költségén köteles a veszély elhárítása, a kárenyhítés, valamint a vagyon romlásának megakadályozása érdekében haladéktalanul intézkedni, és viselni annak terheit”

„Az Átvevő gondoskodik a vagyonkezelésében lévő vagyon értékének, állagának megóvásáról, karbantartásáról, a szükséges felújítások, pótlások, cserék kivitelezési munkálatainak elvégzéséről, elvégeztetéséről…”

Fizetnek-e használati díjat az intézmények az épületek használatáért?

Nem, valamennyi ingatlan esetében ingyenesen használhatják az iskolák az épületeket, és ők jogosultak beszedni a bérleti díjakat is az egyesületektől, civil szervezetektől, akik az épületeket használják.

Ki nyújthat be pályázatot az épületek felújítására?

A pályázati felhívások meghatározzák, kik jogosultak fejlesztési pályázatot benyújtani. Az önkormányzatnak oktatási épület fejlesztésére csak energetikai felújításon keresztül volt lehetősége pályázatot benyújtani, így készült el a Noszlopy iskola felújítása. A marcali szakiskolánál a Siófoki Szakképzési Centrum volt a pályázó. A Siófoki Tankerületi Központ is nyújtott be és nyert önállóan pályázatot például a somogyvári iskola fejlesztésére összesen több mint 645 millió Ft értékben.

Támogatja- e az Önkormányzat az intézmények fejlesztését?

Valamennyi Marcaliban található iskola fejlesztését, kérését támogatta az Önkormányzat. Például: szakképző iskola ablak cseréje, Mikszáth és Noszlopy iskola játék eszközeinek vásárlása, Hétszínvirág iskola nyugati homlokzatának felújítása, stb… A támogatás feltétele, hogy az intézmény vezetője, vagy fenntartója kidolgozott fejlesztési elképzeléssel és költségvetéssel rendelkezzen.

Részt vehetnek a város életében a Hétszínvirág iskola tanulói?

Marcali Város Önkormányzata valamennyi Marcaliban tanuló gyermeknek ugyanazokat a lehetőségeket biztosítja megkülönböztetés nélkül: valamennyi gyermek számára elérhető az úszásoktatás, a közétkeztetés (2013 előtt- a megyei önkormányzat fenntartása alatt- a Hétszínvirág iskolába járók a Csecsemő Otthonban elkülönítetten étkeztek), az iskolák és tanulóik valamennyi városi rendezvény és gyerekprogram meghívottjai. Pl.: rózsaületetés, pedagógus nap, sport és kulturális rendezvények.


 

Közösségi zárlat feloldása

Marcali, valamint a település 5 km-es védőkörzetében fekvő Marcali-Boronka, MarcaliHorvátkút településrész közigazgatási területén levő méhállományokra a SO-05I/EAO/01545- 5/2020 határozattal 2020.08.07. napjától elrendelt községi zárlatot 2020.10.16. napjával feloldom.

Dr. Szücs Gábor
osztályvezető
járási főállatorvos

 

határozat (pdf)

Álláshirdetések - Marcali SZESZK - 2020.10.12.

A Marcali Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ Család- és Gyermekjóléti Központja (8700 Marcali, Dózsa György u. 9.) 1 fő óvodai és iskolai szociális segítőt keres. 

Jogviszony időtartama: határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony

Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Marcali Járás

A munkakörbe tartozó alapvető feladatok:

  • A gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében a szociális segítő munka eszközeivel támogatást nyújt a köznevelési intézménybe járó gyermeknek, a gyermek családjának és a köznevelési intézmény pedagógusainak.
  • Egyéni, csoportos és közösségi szociális munkát végez, valamint gyermek- és ifjúságvédelmi feladatokat lát el.
  • Segíti a gyermeket
  • a korának megfelelő nevelésbe és oktatásba való beilleszkedéséhez, valamint tanulmányi kötelezettségei teljesítéséhez szükséges kompetenciái fejlesztésében,
  • a tanulmányi előmeneteléhez, későbbi munkavállalásához kapcsolódó lehetőségei kibontakozásában,
  • Segíti a gyermek
  • tanulmányi kötelezettségeinek teljesítését akadályozó tényezők észlelését és feltárását,
  • családját a gyermek óvodai és iskolai életét érintő kérdésekben, valamint nevelési problémák esetén a gyermeket és a családot a közöttük lévő konfliktus feloldásában,
  • Prevenciós eszközök alkalmazásával segíti a gyermek veszélyeztetettségének kiszűrését és a jelzőrendszer működését.

Illetmény és juttatások: az illetmény megállapításáról a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXV. sz. törvény és a 257/2000. (XII.26.) Korm. rendelet rendelkezik.

Pályázati feltételek:

  • főiskolai vagy egyetemi végzettség a 15/1998.(IV.30.) NM rendelet 2.sz. melléklet, II. rész 1.fejezet 1/a. pontja szerint (felsőfokú szociális szakképzettség, mentálhigiénés szakképzettség, iskolai szociális munkás, család- és gyermekvédő tanár, család- és gyermekvédő pedagógus, család- és gyermekvédelem szakos pedagógus, ennek hiányában gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó oklevéllel rendelkező: nevelőtanár, pedagógus, pedagógiai előadó, pszichopedagógus, okleveles emberi erőforrás tanácsadó, mentálhigiénés szakképzettség, óvodapedagógus, tanító,  gyógypedagógus)
  • magyar állampolgárság
  • büntetlen előélet, nem áll foglalkozástól vagy tevékenység eltiltás hatálya alatt
  • felhasználói szintű számítógép ismeret
  • B kategóriájú jogosítvány

Pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • szakmai önéletrajz
  • végzettséget igazoló dokumentum másolata
  • motivációs levél
  • pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul

Jelentkezési határidő: 2020. december 08.

A pályázat benyújtásának módja: Postai úton, az álláspályázatot kiíró intézmény címére, a borítékra írva a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot (IG/4- 4/2020.), vagy a pályázott munkakör (Óvodai és iskolai szociális segítő) megnevezését, vagy személyesen.

 

A pályázatok elbírálásának határideje: 2020. december 20.

Az állás 2021. január 4-től tölthető be

 

Érdeklődni lehet Hámos Zsuzsanna szakmai vezetőnél személyesen, vagy telefonon a 85/311-102, 510-355-ös telefonszámon.

A pályázati kiírás további közzétételének helye:

www.kozigallas.gov.hu


 

A Marcali Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ Család- és Gyermekjóléti Központja (8700 Marcali, Dózsa György u. 9.) 1 fő szociális diagnózist készítő esetmenedzsert keres.

Jogviszony időtartama: határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony

Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Marcali Járás

A munkakörbe tartozó alapvető feladatok:

  • A család szociális helyzetének átfogó vizsgálata alapján elkészíti az igénybe venni javasolt szociális szolgáltatásokat és gyermekjóléti alapellátásokat meghatározó szociális diagnózist.
  • A szociális diagnózis egy értékelési folyamat, amelyben az egyén életútját, önmagáról alkotott képét és a vizsgálat eredményeit a diagnózist készítő és az érintett személy összevetik. Ez alapján megállapítják, hogy az egyén alkalmas-e önálló életvitelre, és amennyiben nem, milyen tényezők akadályozzák, gátolják, vagy éppen segíthetik őt, továbbá milyen szolgáltatások szükségesek ahhoz, hogy hosszabb távon önállóan tudja életét vezetni.
  • Tevékenysége során meghatározza egy adott személy ellátások iránti szükségletét.
  • Feladata:
  • az igénylő problémájának megismerése, definiálása, és ennek alapján szükségleteinek és jogosultságának megállapítása,
  • a megfelelő szolgáltatások megállapítása,
  • az elérhető szolgáltatások és szolgáltatók feltérképezése,
  • az igénylőknek a szolgáltatókhoz történő irányítása,
  • az igénybevevő ellátásának nyomon követése,
  • az igénybevevő szociális szükségleteinek felülvizsgálata.

Illetmény és juttatások: az illetmény megállapításáról a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXV. sz. törvény és a 257/2000. (XII.26.) Korm. rendelet rendelkezik.

Pályázati feltételek:

  • főiskolai vagy egyetemi végzettség a 15/1998.(IV.30.) NM rendelet 2.sz. melléklet, II. rész 1.fejezet 1/a. pontja szerint: felsőfokú szociális szakképzettség, okleveles pszichológus, pszichopedagógus, mentálhigiénés szakképzettség, gyermekvédelmi pszichopatrónus, viselkedéselemző, szociológus, családterápiás konzultáns, családterapeuta, kognitív- és viselkedésterápiás konzultáns, család- és gyermekvédelem szakos pedagógus vagygyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó oklevéllel rendelkező: nevelőtanár, pedagógus, pedagógiai előadó, okleveles emberi erőforrás tanácsadó, gyógypedagógus, védőnő, teológus, hittanár, hittantanár, okleveles pasztorális tanácsadó/okleveles pasztorális tanácsadó és szervezetfejlesztő szakember
  • magyar állampolgárság
  • büntetlen előélet
  • nem áll foglalkozástól vagy tevékenység eltiltás hatálya alatt
  • felhasználói szintű számítógép ismeret
  • B kategóriájú jogosítvány

Pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:

  • szakmai önéletrajz
  • motivációs levél
  • végzettséget igazoló dokumentum másolata
  • pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul

Jelentkezési határidő: 2020. december 08.

A pályázat benyújtásának módja: Postai úton, az álláspályázatot kiíró intézmény címére, a borítékra írva a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot (IG/4-5/2020.), vagy a pályázott munkakör (szociális diagnózist készítő esetmenedzser) megnevezését, vagy személyesen.

A pályázatok elbírálásának határideje: 2020. december 20.

Az állás 2021. január 4-től tölthető be.

 

Érdeklődni lehet Hámos Zsuzsanna szakmai vezetőnél személyesen, vagy telefonon a 85/311-102, 510-355-ös telefonszámon.

A pályázati kiírás további közzétételének helye:

www.közigallas.gov.hu

Fogászati ügyelet már Keszthelyen is!

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Marcali Város Önkormányzata a lakosság minél szélesebb körű ügyeleti ellátása érdekében a 2020. szeptember 1. napjától kezdődő hatállyal ellátási szerződést kötött az Allfordent Kft.-vel, mely Keszthely központtal több település bevonásával szervezi a fogászati sürgősségi ellátást. Az általuk működtetett ügyelethez való csatlakozással a marcali lakosoknak a megyei jogú városok mellett Keszthelyen is lehetőség nyílik a társadalombiztosítás keretében az ügyeleti ellátás igénybevételére:

  • munkaszüneti napokon, heti pihenőnapokon, illetve ünnepnapokon 9.00-17.00 óra között.

Ügyelet címe: 8360 Keszthely, Kossuth Lajos utca 7-9. (sétáló utca)

Telefon: +36 30 957-8577; +36 83/777-427

Lakossági tájékoztató - Rákóczi u. felújítás - 2020.10.09.

Tisztelt Marcali Polgárok! A városközpont felújítása – Rákóczi utca átépítésének kivitelezése az alábbi ütemezés szerint folytatódik:

  • 2020. október 10-én (szombaton) az ideiglenes forgalomterelő táblák kihelyezése, tervezett nyomvonal kijelölése.
  • 2020. október 12 hétfőtől a Park és a Kandler köz közötti útszakasz 2x1 sávra történő szűkítése mellett mindkét oldalon a tervezett bontási, szegélyépítési munkák megkezdése.
  • 2020. október 14-től a Künzelsau téren található buszmegálló megszűnik, áthelyezésre kerül a Kossuth Lajos u. 4. sz. elé.

A kivitelezés idejére kérem megértő türelmüket!

Dr. Sütő László polgármester

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS - Marcali, Rákóczi u. 5. szám alatti üzlethelyiség bérleti jogára

Marcali Város Önkormányzata Képviselő- testületének a lakások és helyiségek bérletéről szóló 22/2003. (XI.21.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 43. § (1) bekezdése alapján a Marcali Város Önkormányzata tulajdonát képező üres helyiségre a Polgármester pályázatot ír ki.

Fentiek alapján a Marcali, Rákóczi u. 5. (hrsz.: 3/1/A/9) szám alatti helyiség 2020. november 1- jétől határozott időre történő bérbeadására az alábbi pályázatot írom ki:

1. Bérbeadás időtartama: határozott idő, 2 naptári év: 2020.11.01.-2022.10.31. (Ez a feltételek változatlan fennállása esetén meghosszabbítható.)

2. A bérbeadással érintett ingatlan: 8700 Marcali, Rákóczi u. 5. szám alatti (hrsz. Marcali belterület 3/1/A/9), 58 m2 nagyságú üzlethelyiség a város központi, frekventált részén található. A pályázati kiírás melléklete a helyiség alaprajza.

3. Bérleti díj legkisebb összege havi: 1.400.- Ft/ m2 + ÁFA azzal, hogy a bérleti díj minden év január 1. napjára visszamenőleg megemelésre kerül a KSH által közzétett, előző évre vonatkozó fogyasztói árindex mértékével.

4. A bérlőt terhelik a bérleti díjon felül a helyiség közüzemi és fenntartásához kapcsolódó költségei (pl. víz-, áram-, fűtés-, szemétszállítási díj, közös költség).

5. A pályázati ajánlatot az alábbi címre kell benyújtani:
Marcali Közös Önkormányzati Hivatal
8700 Marcali, Rákóczi u. 11., I. em. 35. sz. iroda (a címzetes főjegyző asszisztensénél)
Telefon (jegyző titkársága): 85/501-001 Marcali Város Önkormányzatának Polgármestere 8700 Marcali, Rákóczi u. 11. Tel: 85/501-001 Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A pályázat benyújtható postai úton vagy személyesen. Felhívjuk a figyelmet, hogy postai feladás esetén a pályázatnak az alább meghatározott időpontra be kell érkeznie.

Jelen pályázat végső beadási határideje: 2020. október 19. (hétfő) 10.00 óra

6. A pályázati bírálóbizottság ülésének helye, ideje: Marcali Közös Önkormányzati Hivatal 8700 Marcali, Rákóczi u. 11., I. em. kisterem 2020. október 19. (hétfő) 10.05 óra

7. A bánatpénz összege: a megajánlott havi bérleti díj 200%-a.

8. A pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó által megajánlott havi bérleti díj összegét (bruttó Ft/ m2);
b) a pályázó vagy a képviseletére jogosult személy nevét, a pályázó címét, a pályázó vagy képviseletére jogosultjának elektronikus és egyéb elérhetőségét;
c) jelenlegi és az érintett helyiségben tervezett jövőbeni tevékenysége megjelölését;
d) engedélyköteles tevékenység esetén a pályázó köteles mellékelni a tevékenység végzéséhez szükséges engedélye másolatát;
e) a pályázati feltételek elfogadásáról szóló nyilatkozatát.
f) a pályázatban megadott adatainak kezeléséhez történő hozzájárulását.

9. Ha a felhívásban meghatározott határidőre csak egyetlen pályázati ajánlat érkezik, és az a pályázati felhívásban foglalt valamennyi feltételnek megfelel, a helyiséget a bírálóbizottság javaslatára e pályázó részére a felhívásban meghirdetett feltételekkel lehet bérbeadni.

10. A pályázatra és a bérbeadásra egyebekben Marcali Város Önkormányzata Képviselőtestületének a lakások és helyiségek bérletéről szóló 22/2003. (XI.21.) önkormányzati rendeletének szabályai az irányadók.

11. Szükség esetén, előzetes egyeztetés alapján lehetőséget biztosítunk a helyiség megtekintésére a pályázati kiírás időtartama alatt. Időpont egyeztetés lehetséges a 85/501-044-es telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

 

Jelen pályázati felhívás a Marcali Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján és a www.marcali.hu oldalon kerül közzétételre 8 napon keresztül. Marcali Város Önkormányzatának Polgármestere 8700 Marcali, Rákóczi u. 11. Tel: 85/501-001 Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A pályázati felhívással összefüggésben kérdéseket kizárólag elektronikusan a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre tehetnek fel!

 

Kelt, Marcali, 2020. október 8.

Dr Sütő László polgármester


ALAPRAJZ (jpg)

Tájékoztató az illegális szemétlerakásról

Tisztelt Lakosság! Az illegális hulladéklerakás az egyik legsúlyosabb környezeti probléma, amely mind belterületen, mind külterületen nagy számban fordul elő városunkban.

Az illegális hulladéklerakás, azon túl, hogy szennyezi a környezetet, súlyos közegészségügyi veszélyeket is rejt magában. Sok esetben a rovarok és rágcsálók elszaporodásához vezet, amelyek szerepe az egyes fertőző betegségek terjesztésében közismert. A hulladékokban lévő baktériumok, bomlástermékek a helytelen hulladék elhelyezés esetén a csapadékvízzel beszivárogva a talajvízbe juthatnak szennyezve a természetet.

Súlyos problémát jelent a település területén az utak mellé, az erdőkbe, az erdő szélekre, az elhagyatott területekre, a magántulajdonú, de bekerítetlen, illetve az önkormányzati közterületeken és a külterületi ingatlanokon illegálisan lerakott lakossági kommunális, vagy építési hulladék. Az illegálisan lerakott szeméthalmaz pedig gyorsan növekszik, egyre többen gondolják úgy, szabad a gazda, ide bármit le lehet rakni, hiszen már valaki ezt előttük is megtette.

Az utóbbi időszakban több alkalommal előfordult, hogy a temetőnél és a temetőben elhelyezett szemétgyűjtő konténerekben lakossági kommunális hulladék került elhelyezésre. Felhívjuk a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy a temető mellett és a temetőben elhelyezett szemétgyűjtő konténerek kizárólag a temetői hulladék elhelyezésére szolgálnak, ezért azokban csakis temetői hulladék helyezhető el.

Marcali településen a közszolgáltatás keretében az MTKSZ Marcali és Térsége Közszolgáltató Nonprofit Kft. által a kommunális, a szelektív hulladék és a zöldhulladék gyűjtése, szállítása és végleges elhelyezése megoldott.

Marcali Közös Önkormányzati Hivatal határozott szándéka, hogy visszaszorítsa és szankcionálja az illegális szemétlerakást a településen, ezért a közterület felügyelők a feladatkörükben eljárva jogosultak és kötelesek a közterületen ellenőrizni a jogszabályban előírt kötelezettségek megtartását, jogszabálysértés esetén eljárást kezdeményezni. Munkájukhoz nagy segítséget jelentenek az állampolgári bejelentések, valamint a térfigyelő kamerák és a hordozható képrögzítő eszközök felvételei. 

A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény értelmében tilos a hulladékot elhagyni, – a gyűjtés, begyűjtés, tárolás, lerakás szabályaitól eltérő módon – felhalmozni, ellenőrizetlen körülmények között elhelyezni, kezelni. A hulladéktól csak kijelölt vagy arra fenntartott helyen, a környezet veszélyeztetését kizáró módon lehet megválni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az ingatlanon ellenőrizetlen körülmények között elhelyezett vagy elhagyott hulladék elszállításának és kezelésének kötelezettsége a hulladék tulajdonosát vagy korábbi birtokosát terheli. Ha a hulladék tulajdonosa vagy korábbi birtokosa kötelezettségét önként nem teljesíti, vagy nem állapítható meg a személye, illetve annak személye, aki a hulladéktól megvált, akkor a kötelezettség azt az ingatlanhasználót terheli, akinek az ingatlanán a hulladékot elhelyezték vagy elhagyták.

Az ingatlanhasználó mentesül a felelősség alól, ha azt, aki a hulladékot az ingatlan területén vagy közterületen elhagyta vagy jogellenesen elhelyezte, a környezetvédelmi hatóság előtt beazonosításra alkalmas módon megnevezi, és vele szemben a jogellenesség tényét bizonyítja.

A környezetvédelmi hatóság a jogellenesen elhelyezett vagy elhagyott hulladék elszállítására és kezelésére kötelezi azt a személyt, aki e kötelezettségének önként nem tesz eleget. Ha a kötelezés nem vezet eredményre, a hulladékgazdálkodási bírság mértékéről, valamint kiszabásának és megállapításának módjáról szóló 271/2001. (XII. 21.) Korm. rendelet alapján a jegyző a hulladékgazdálkodási bírság összegét 1 500 – 50 000 forint között állapítja meg, amely az elkövetőt nem menti fel a szabálysértési, vagy büntető felelősségre vonása alól.

Szabálysértés megállapítása esetén 150.000 Ft-ig terjedő szabálysértési bírság, valamint az illegális hulladéklerakás bűncselekményi kategóriát is kimeríthet, amely esetben a cselekmény akár szabadságvesztéssel is büntethető.

Arra bíztatunk és kérünk mindenkit, hogy feleslegessé vált hulladékától szabályosan szabaduljon meg, ennek egyik módja, hogy a településünkön az MTKSZ Marcali és Térsége Közszolgáltató Nonprofit Kft. által működtetett hulladékudvarba (8700 Marcali, Ziehl Abegg u. 7.) nyitvatartási időben (kedd 8:00-12:00, szerda 12:00-18:00, péntek 8:00-12:00, szombat páratlan heteken 8:00-12:00) beszállítja a hulladékát.


Mindannyiunk közös érdeke, hogy visszaszorítsuk az illegális szemétlerakást, megszüntessük a kialakult szemétlerakó helyeket és helytelen szemétgyűjtési szokásainkon változtassunk. Mindenkinek fel kell ismernie, hogy nem csak jelenünket, de gyermekeink, unokáik jövőjét is veszélybe sodorjuk!

Ezért kérünk mindenkit, hogy ingatlanuk vonatkozásában a megfelelő hulladékkezelésről, a hulladék elszállíttatásáról gondoskodjon – különös tekintettel a jelenlegi járvány miatti veszélyhelyzetre –, ellenkező esetben a jogszabályi lehetőségekkel fogunk élni!

 

Bödőné Dr. Molnár Irén sk.

címzetes főjegyző

Életkezdési támogatás, Babakötvény és a Start értékpapírszámla ügyintézés Marcaliban

A Magyar Államkincstár Somogy Megyei Igazgatósága Marcaliban 2020. október 8-án (csütörtökön) 9.00-15.00 óra között a lehetőséget biztosít az életkezdési támogatással, Babakötvénnyel és a Start értékpapírszámlával kapcsolatos ügyintézésre, számlanyitásra.

Amennyiben érdekli a lehetőség, látogasson el az Államkincstár Marcali Járási Hivatalba kihelyezett ügyfélszolgálatára (8700 Marcali, Petőfi u. 14.).

Főmenü